در نشست مشترک هیئت فوتبال و آموزش و پرورش مطرح شد؛

همدان آماده میزبانی مسابقات جام جهانی دانش آموزان  

در این نشست که با حضور نمایندگان آموزش و پرورش و هیئت فوتبال برگزار شد آمادگی استان همدان برای میزبانی جام جهانی دانش آموزان جهان اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی هیئت فوتبال استان همدان، هیئت فوتبال و اداره کل آموزش و پروش استان همدان که در ماه گذشته تفاهم نامه ای مبنی بر گسترش همکاری ها برای ترویج ورزش فوتبال در بین مدارس و دانش آموزان را به امضای دو طرف رسانده بودند، در جلسه‌ای برای بررسی این تفاهم نامه گرد آمدند.

در جلسه ابتدا دبیر هیئت فوتبال استان همدان با اشاره به پیشرفت فوتبال در این استان گفت: فوتبال همدان چند سالی است که با ریاست عباس صوفی و اجرای طرح ویژن آسیا عملا وارد فاز جدیدی از فعالیت های خود شده است.

وی ادامه داد: استان همدان با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند سعی در پیشرفت فوتبال را دارد و یکی از اساس پیشرفت فوتبال که در طرح ویژن نیز گنجانده شده است تعامل با آموزش و پرورش است.

مهدی بوجاریان پتانسیل همدان را بالا توصیف کرد و اظهار داشت: استان همدان بعداز برگزاری موفقیت آمیز مسابقات زیر 14 سال جنوب آسیا اینبار میزبانی مسابقات نهایی جوانان آسیا در سال 2012 را نیز در اختیار گرفته است.

وی ادامه داد: با این کار ومیزبانی متعدد مسابقات دیگر باید همدان رابه سمت بین المللی سوق دهیم.

بوجاریان تصریح کرد: استان همدان در سال 2010 در اجرای مدارس فوتبال از ارزیابان آکادمی ملی فوتبال کشور نمره قبولی را دریافت کرده است و برترین استان کشور در این مهم لقب گرفته است.

دبیر هیئت فوتبال استان همدان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم که با تعامل خوبی با دوستانمان در اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گام موثری برای رشد فوتبال آینده همدان برداشته باشیم.

در ادامه این نشست رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش با اشاره تعامل با تمام هئیت های ورزشی افزود: اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش استان در راستای سیاست کلی وزارت خود با یک تعامل دوطرفه با اکثر هیئت های ورزشی خواستار تخصصی شدن ورزش مدارس است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به مانند دریای بزرگی میماند و هیئت های ورزشی نیز همانند کشتی در آن شناورهستند تا بتوانند ماهی صید کنند که ماهی ها همان استعداد های نهفته هستند.

جعفر فریدونی دستاوردهای هیئت فوتبال همدان را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: فوتبال همدان توانسته است به دستاوردهای خوبی برسد و زیرا در گذشته همدان در فوتبال حرفی برای گفتن نداشت اما در حال حاضر با زحمات دوستان این استان میتواند به یکی از قطب های اصلی فوتبال بدل گردد.

وی ادامه داد: بر این اساس استان همدان که اولین استان کشور است که دارای دو مدرسه فوتبال میباشد با همکاری هیئت فوتبال سعی در تخصصی کردن آموزش در این مدارس را دارد.

فریدونی اضافه کرد: باید برنامه ریزی مسابقات، آموزش داوران، مربیان و ... را از هیئت فوتبال استان کمک خواست و بر این اساس با امضای تفاهم نامه سعی در پیشبرد اهداف خود را داریم.

رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش استان بیان داشت: کمیته استعدادیابی هیئت باید با زیر نظر گرفتن مدارس ما به کشف استعدادهای مدارس آموزش و پرورش بپردازد تا راه برای پیشرفت این دانش آموزان هموار تر شود.

جعفر فریدونی ظرفیت میزبانی استان را بالا دانست و گفت: استان همدان با توجه به میزبانی خوب مسابقات زیر 14 سال جنوب اسیا و همچنین میزبانی مسابقات جوانان آسیا در سال 2012 آمادگی خود را برای میزبانی جام جهانی فوتبال دانش آموزان را اعلام میدارد و این موضوع را از طریق وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری میباشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا پایان سال 91 در استان همدان 15 زمین چمن فوتبال را احداث خواهیم کرد تا مشکلات همدان در برگزاری مسابقات مختلف دانش آموزان با مشکل با مواجه نشویم.

در ادامه این جلسه کارگروه های تخصصی داوران، مربیان و مسابقات تشکیل شد و فرج الله یثربی رئیس کمیته داوران، محمدرضا مقدادی دبیر کمیته آموزش مربیان و  رضا جابری رئیس کمیته مسابقات هیئت نقطه نظرات خود را برای همکاری بیشتر ارائه دادند.

در پایان این جلسه دو طرف خواستار نشست های تخصصی تر کمیته ها شدند تا بتوانند از ابتدای سال 1390 به فعالیت ها و همکاری های خود جهت نهادینه کردن ورزش فوتبال در بین دانش آموزان و مدارس جامعه عمل بپوشانند. 

 

این خبر را در خبرگزاری فارس مشاهده نمائید.

نظرات 3 + ارسال نظر
زنبور خان 1389/11/10 ساعت 10:53

بابا دم این دکی جون گرم ( دکتر حاج بابایی)
یعنی میتونیم شاهد مسابقات جام جهانی دانش آموزان در همدان باشیم
خدا وکیلی با این برنامه ریزی که صوفی و دکی جون (دکتر حاج بابایی) انجام دادن همدان یه روزی فرا تر از قاره اسیا عمل میکنه

دیروز میزبان مسابقات نونهالان جنوب آسیا
فردا میزبان مرحله نهایی مسابقات جوانان آسیا
پس فردا میزبان جام جهانی دانش آموزان
لابد چهار روز دیگه هم همدان میزبان جام جهانی سال 2026 میشه دیگه
بابا خسته نباشید دمتون گرم

پاس دوست 1389/11/11 ساعت 12:32

بگیر از دکی شاید تو هم تونستی مقام ارشد تدارکات پاس را بدست بیاری، زنبور بی خاصیت ....

زنبور خان 1389/11/11 ساعت 14:42

پاس لیس جون فکر کنم زیادی داری صحبت میکنی مواظب باش سهمیه کارت صحبتت تموم نشه

میخوای هماهنگ کن با دکی شما بری برای دکی ... بزنی از خستگی دربیاد
شما برو دکی رو شادش کن بیا تا خودم به عنوان مدیرعامل پاس معرفیت کنم تدارکات چیه
اصولا شما از راهی که واردی و شغل حرفه ایت محسوب میشه وارد شو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد