سومین تیم سقوط کننده: مقاومت، راه آهن یا پاس؟

نتایج هفته سی و سوم لیگ برتر به گونه ای رقم خورد که در فاصله یک هفته به پایان لیگ برتر فقط تیمهای سپاسی، راه آهن و پاس در خطر سقوط قرار دارند و مس کرمان، فولاد و شاهین بطور کامل از منطقه خطر دور شدند و بقای خود را در لیگ برتر تضمین کردند.  

در هفته پایانی لیگ برتر دیدار راه آهن و سپاسی در اکباتان حکم فینال لیگ برتر را خواهد داشت و مهمترین بازی هفته 34 خواهد بود. در دیگر بازی مهم هفته آخر پاس در همدان میزبان تراکتورسازی است.  

وضعیت جدول به صورتی است که سپاسی(36 امتیاز) بیشترین شانس را برای سقوط دارد و فقط در صورت پیروزی مقابل راه اهن در لیگ برتر باقی خواهد ماند. راه آهن(37 امتیاز) در رتبه دوم شانس سقوط است و پاس(37 امتیاز) نیز با احتمال بسیار کمی شانس سقوط دارد. احتمالات سقوط بدین صورت است:

- راه آهن با برد مقابل سپاسی 40 امتیازی شده و سپاسی 36 امتیازی به دسته اول سقوط می کند. پاس نیز با هر نتیجه ای( حتی باخت) در لیگ برتر باقی می ماند.

- راه آهن با تساوی مقابل سپاسی 38 امتیازی و سپاسی نیز 37 امتیازی می شود. در این حالت راه اهن بطور حتم در لیگ برتر می ماند و سپاسی سقوط خواهد کرد. البته در صورتی که پاس با اختلاف بیش از 4 گل مغلوب تراکتورسازی شود، در ان صورت سپاسی در لیگ برتر می ماند و پاس سقوط می کند.

- راه آهن مقابل سپاسی می بازد. با این باخت سپاسی 39 امتیازی شده و در لیگ برتر باقی می ماند. راه اهن نیز 37 امتیاز  می ماند. با این نتیجه راه اهن برای بقا باید منتظر باخت پاس  مقابل تراکتور باشد. در صورتی که پاس با نتیجه مشابهی مغلوب حریف شود، آنوقت کار به گل شماری می کشد و تیمی که بیشترین گل زده را دارد در لیگ برتر باقی می ماند. فعلا راه اهن یک گل زده بیشتر از پاس دارد.

نکته: پاس در صورت تساوی یا برد مقابل تراکتور بدون توجه به نتیجه بازی دیگر در لیگ برتر ماندنی خواهد شد.

نظرات 2 + ارسال نظر

سلام دوست عزیز

وبلاگ خوبی داری که امیدوارم با این وقتی که روش میذاری پربار تر بشه.

دیدم بد نیست یه سر به وبلاگ من بزنی و مطلب آخرم رو ببینی. مطمئنم که ازش استقبال می کنی

منتظرم

غریبه ی آشنا 1389/02/17 ساعت 13:16

سلام رفیق. چطوری ؟ خیلی وقت بود کامنت نداده بودم .

به نظرت تیم میمونه؟ من که استرس دارم. می ترسم برای مساوی برن تو زمین و ببازن از اون طرف مقاومت هم میدونه که فقط باید ببره ! اگه دیروز یه مساوی گرفته بودیم الان خیالمون راحت بود. کاش حداقل با اختلاف 1 گل می باختیم...

نه بابا باریکلا کد امنیتی هم باید بدیم !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد