پاس همدان دوباره بزرگ شد

قهرمانی پاس در نیم فصل دوم لیگ برتر

علی ثقفی

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال پاس همدان در هفته بیست و پنجم رقابتهای لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور، توانست در اصفهان تیم دول جدول رده بندی را شکست دهد.

یه گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پاس در این مسابقه به قدری زیبا و تماشاگر پسند ظاهر شد که هر بیننده ای که اتفاقی تلویزیون را روشن می کرد و از برنامه و جدول مسابقات اطلاع نداشت، فکر می کرد که تیم پاس میزبان مسابقه است یا اینکه پاس در جدول شرایط بهتری نسبت به حریف دارد.

اگر بگوئیم پاس در این مسابقه رنگ و بوی یک تیم مدعی قهرمانی را داشت، اغراق نکرده ایم. شاید الان هواداران بیشتر حسرت ده هفته ابتدایی فصل را بخورند که چگونه در این 10 دیدار تنها 5 امتیاز سهم سبزپوشان شد !

تیم فوتبال پاس همدان علی رغم اینکه در این مسابقه چند یار کلیدی را در اختیار نداشت بسیار خوب چیده شده بود و مدیر روستا با ارنج بسیار مناسبی که در نظر گرفته بود به خوبی توانسته بود جای خالی نفرات غایب را پر کرده و ارتباط بین خطوط دفاع، هافبک و حمله را به نحوی که تعادل تیم بر هم نریزد، برقرار نماید.

علی اصغر مدیر روستا در این مسابقه، طبق معمول همیشه از سوشا مکانی در چارچوب دروازه استفاده کرد و در خط دفاعی در سیستم چهار دفاعه پویا سیف پناهی، ساشا کلونیجا، همت عابدی نژاد و مجید حیدری را به کار گرفت.

سرمربی پاس همدان، روزبه شاه علی دوست را به عنوان تنها هافبک دفاعی به کار گرفت و از هادی بلوری، یدالله اکبری و آرتور یدیگاریان به عنوان بازیکنان خط میانی استفاده کرد.

در این دیدار مدیر روستا زوج ارکینوف و اصغری را در خط حمله به میدان فرستاد و با این ترکیب توانست نتیجه لازم را بدست آورد.

رسیدن یدیگاریان به آمادگی بالا و بازگشت شهباز ارکینوف به روزهای خوب گذشته از جمله نویدهای این بازی برای دیدارهای آینده پاس بود؛ آرتور یدیگاریان که در ابتدای پیوستن به پاس همدان از آمادگی جسمانی چندان بالائی برخوردار نبود و از اضافه وزن مفرط رنج می برد دیدار پاس برابر ذوب آهن بسیار خوب ظاهر شد و اثری هم از اضافه وزن سابق نداشت. شهباز ارکینوف نیز که به طور کامل از بند مصدومیت رهایی یافته، توانست در این مسابقه دونده و پر جنب و جوش ظاهر شود. هرچند شهباز در به ثمر رساندن گل موفق نبود اما پنالتی پاس که منجر به پیروزی این تیم شد، حاصل حرکت ارکینوف و خطای محمد صلصالی درون محوطه جریمه ذوب آهن بر روی وی بود.

پاس با پیروزی در این مسابقه، توانست جمع امتیازات خود را به عدد 31 رسانده و به رتبه یازدهم جدول صعود نمایند تا همچنان امیدوارانه به دیدارهای بعدی لیگ چشم دوخته باشد.

برنامه دیدارهای بعدی پاس به این صورت است که این تیم در روز یه شنبه می بایست در چارچوب هفته بیست و ششم در همدان پذیرای تیم شاهین بوشهر باشد؛ تیمی که در دیدار دور رفت علی رغم کسب تساوی برابر پاس، به صورت ناعادلانه با حکم کمیته انضباطی 3 بر صفر برنده اعلام شد.

نبرد انتقامی پاس در این مسابقه، می تواند علاوه بر کسب سه امتیاز بازی، نقش بسزایی در ارتقا رتبه و جایگاه پاس در جدول رده بندی  داشته باشد.

پاس همدان که از زمان تغییرات مدیریتی و پیوستن مدیر روستا، نتایج درخشانی را بدست آورده، در نیم فصل دوم لیگ برتر نسبت به سایر تیمها بیشترین مقدار امتیازات را کسب کرده و از این رو می توان لقب قهرمان نیم فصل دوم لیگ را به این تیم داد.

برنامه دیدار های بعدی پاس به شکلی است که این تیم در صورت ادامه این روند می تواند به راحتی به رتبه پنجم یا ششم لیگ برتر دست پیدا کند؛ پاس بعد از بازی با شاهین، در 8 دیدار باقی مانده در همدان از تیمهای ملوان بندر انزلی، تراکتورسازی تبریز، پیکان قزوین و مقاومت سپاسی شیراز پذیرایی می کند که همه این تیمها با اختلافی اندک در رده های بالاتر از پاس قرار دارند.

پاس همدان با اتکا به حمایت هواداران پرشورش می تواند به خوبی این حریفان را در همدان شکست دهد.

در دیدارهای خارج از خانه، طبق برنامه پاس باید در برابر تیمهای استقلال تهران، سایپای کرج، فولاد خوزستان و راه آهن شهر ری صف آرایی کند که هر کدام از این مسابقات سختی های خاص خود را خواهد داشت.

در حالیکه پاس با اختلاف 5 امتیاز نسبت به تیم ششم در رده یازدهم قرار گرفته، باید به این نکته هم توجه داشت که اختلاف این تیم با تیم رده شانزدهم نیز تنها 5 امتیاز است؛ همانطور که کسب نتایج خوب و مثبت می تواند حکم صعود پاس به رده های بالاتر جدول را امضاء کند، عدم نتیجه گیری در دیدارهای آتی نیز می تواند پاس را دوباره به منطقه بحرانی بازگرداند.

روند حرکتی پاس در هفته های اخیر و برنامه دیدارهای باقی مانده به شکلی است که احتمال بازگشت پاس به منطقه بحرانی بسیار ضعیف به نظر می رسد.

در شرایط فعلی انتظار می رود که هواداران متعصب پاس در دیدار این هفته پاس در برابر شاهین بوشهر، با پر کردن تمامی سکوهای ورزشگاه شهدای قدس، یار و همراه تنها نماینده همدان در لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور باشند تا این تیم با روحیه ای بالا آماده دیدار های بعدی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد