استمرار صعود یا بازگشت به انتهای جدول ؟

مطلبی جهت درج در روزنامه هگمتانه مورخ 22/06/88: 

سبزپوشان به پیروزی شاگرد بر استاد امیدواراند

علی ثقفی

هگمتانه – سرویس ورزش : هفته ششم لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور امروز با هفت دیدار آغاز خواهد شد که طبق برنامه تیم پاس همدان در اصفهان میهمان سپاهان این شهر خواهد بود .

پاسی ها که پس از هفته ها ناکامی در هفته پنجم رقابتها به هر ترتیب موفق شدند تیم استقلال اهواز را در همدان شکست دهند و تا حدی از بحران خارج شوند ، سه دیدار سخت دیگر در پیش دارند .

سبزپوشان ابتدا باید در اصفهان به مصاف سپاهان بروند ، سپس در هفته هفتم در قم میهمان صبا هستند و در هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر در همدان میزبان ذوب آهن اصفهان خواهند بود.

نتایج این سه هفته در ثبت جایگاه پاس همدان در جدول رقابتها بسیار تاثیر گذار خواهد بود ، چرا که اگر نتوانند نتایج مناسبی را بدست آورند به قعر جدول خواهند چسبید و دیگر جدا شدن از آن منطقه بسیار سخت خواهد شد .

شاید به توان گفت که دیدار پاس با سپاهان ساده تر دو دیدار بعدی باشد زیرا سپاهانی ها از زمان انتقال پاس به همدان نتوانسته اند بر این تیم غلبه نمایند و در مجموع چهار دیدار برگزار شده سه تساوی و یک شکست ، حاصل کار اصفهانی ها بوده است .

این موضوع تاثیر منفی فراوانی روی روحیه سپاهانی ها خواهد داشت و در طرف مقابل روحیه مثبتی را در پاسی ها ایجاد خواهد کرد ، هرچند هر دوتیم تغییرات فراوانی را در ترکیب خود داشته اند و شرایط آنها به هیچ وجه با دیدارهای گذشته قابل مقایسه نیست .

از دیگر نکات این دیدار رویارویی استاد و شاگرد سابق با یکدیگر است ؛ منصوریان و قلعه نوعی در شرایطی رودرروی یکدیگر قرار می گیرند که چندی پیش علیرضا منصوریان در یکی از مصاحبه هایش قلعه نوعی را به عنوان الگوی خود معرفی کرده بود.

در روزهای پایانی هفته گذشته و در فاصله چند روزه مانده به دیدار تیمهای پاس و سپاهان منصوریان در مصاحبه جدیدی اعلام کرد که قلعه نوعی الگوی او نیست و این برداشت اشتباه مصاحبه کننده بوده که از زبان وی قلعه نوعی را به عنوان الگو معرفی کرده است .

 طرح این مطلب در مقطع از زمان بیشتر از اینکه یک تکذیبیه باشد ، راهی برای تخریب روحی حریف توسط مرد میدان دیده ای چون علیرضا منصوریان است که با این کار خود خواسته تمرکز استاد سابقش را به نوعی برهم بریزد .

اینکه منصوریان چقدر در این راه موفق باشد و بتواند در پایان بازی یک بار دیگر پیروزی شاگرد بر استاد را در فوتبال ایران به نمایش بگذارد به ساقهای یازده مرد او در این دیدار بستگی دارد .

یکی دیگر از جذابیتهای این  دیدار رویارویی احمد جمشیدیان بازیکن همدانی سپاهان با تیم شهرش است ؛ تیمی علی رغم گذشت  سه سال از حضورش در همدان ، هنوز افتخار حضور را به آن نداده است .

هرچند امسال صحبتهای جدی در خصوص انتقال جمشیدیان به پاس به گوش می رسید اما باز هم این اتفاق نیافتاد تا همدانی ها باز هم چشم انتظار حضور ستاره شهرشان در تیم پاس باقی بمانند.

مصاف هادی اصغری با تیم فصل گذشته اش نیز می تواند بر جذابتهای این دیدار بیافزاید . دلخوری اصغری از سپاهانی ها و قصد او برای اثبات قابلیتها ، می تواند در نقش یک عامل  انگیزشی بسیار مثبت در خدمت تیم پاس قرار گرفته و را هاین تیم را  به دروازه سپاهانی ها نزدیک تر کند.

مهدی جعفرپور که زمانی به یک نیمکت نشین در تیم پاس تبدیل شده بود ، پس از بازگشت به تیم سابقش در گلزنی موفق ظاهر شد و در بسیاری از مسابقات هادی اصغری آقای گل را نیمکت نشین کرده بود . او نیز در این بازی وضعیتی مشابه اصغری را داشته و قصد اثبات شایستگی هایش را دارد .

سپاهانی ها در پایان هفته پنجم در رده هفتم جدول قرار دارند و پاسی ها پانزدهمین تیم جدول هستند . سپاهانی در فصول گذشته از خط دفاعی خوبی برخوردار بودند و در پنج هفته سپری شده از این فصل نیز 5 گل دریافت کرده اند در حالیکه پاسی ها 8 بار دروازه خود را در مقابل حریفان باز شده دیده اند .

مشکل گلزنی این روزها در تیم پاس همدان به یکی از معضلات تبدیل شده است چرا که سبزپوشان در پنج هفته گذشته تنها موفق شده اند 5 گل به ثمر برسانند ، در مقابل سپاهانی ها تا اینجا 8 گل به ثمر رسانده اند.

این آمار نشان دهنده تقابل خط دفاع و حمله های برابر از نظر عملکردی در پنج هفته گذشته است . باید دید کدام تیم موفق می شود این آمار را در پایان بازی به نفع خود جا به جا کند .

منصوریان در این دیدار به زوج اصغری و میرقربانی دل خوش کرده و امیدوار است که این ترکیب رافع مشکلات گلزنی سبزپوشان باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد