ساماندهی ورزشی‌نویسان همدانی ضرورتی انکار ناپذیر

هگمتانه – سرویس ورزش: روزگاری ورزش استان همدان همواره دغدغه کمبود خبرنگار ورزشی را داشت و یادم هست حدود یک دهه پیش به هنگام برگزاری مسابقات مختلف کشوری، اطلاع رسانی مسابقات با کمترین حجم خبری همراه بود.
آن زمان تنها اندک نمایندگی روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها فعال بودند و نشریه هگمتانه نیز پیش قراول نشریات محلی همدان محسوب می شد.

اما امروزه شاهد حضور پرشمار خبرنگارانی هستیم که در عین جوانی و تجربه کم، بسیار با انگیزه و فعال نشان می دهند.
امثال دی آبادی، مصطفایی، حدادی، قوام پور و حتی نیکوکار شایان و نوری فر در این دو سه سال اخیر توانسته اند به خوبی در زمینه تهیه و تنظیم اخبار و گزارش های ورزشی رشد کنند و به بالندگی نسبی برسند.
البته فعالیت همیشگی پیشکسوتانی نظیر سلیمان رحیمی و علی ثقفی هم به نوعی باعث ایجاد انگیزه و کسب تجربه بین خبرنگاران نوظهور شد.
تشکیل یک انجمن علاوه بر مزیت های پرشمار برای خبرنگاران، به نوعی هویت بخشی به این مجموعه خبری است.
در گذشته بودند خبرنگارانی که به دلیل نبود نهاد حمایتی با بی مهری از سوی مجریان ورزشی مواجه می شدند و این به ارزش و جایگاه آنها خدشه وارد کرده بود.
نبود تشکیلاتی برای سازماندهی و ساماندهی ورزشی‌نویسان استان در گذشته باعث این شد که خبرنگاران همواره در مسابقات ورزشی به حالتی از هم گسیخته و غریب گونه حضور یابند.
آنچه مشهود است؛ امروزه خبرنگاران ورزشی استان نزد هیات های ورزشی و باشگاه ها از جایگاه مناسبی برخوردار نیستند و بیشترین دلیل آن نیز عدم داشتن تشکیلات رسمی و سازماندهی شده این حوزه خبری بود.
هم اینک با تشکیل انجمن فوتبال‌نویسان استان که قرار است به زودی به طور رسمی ثبت شود، به طور حتم نیازها و خواسته‌های ورزشی‌نویسان به خصوص فعالان عرصه اخبار فوتبال استان در قالب نهادی غیر دولتی اما در عین حال حمایتی برطرف شود.
خوشبختانه هیات فوتبال استان نیز حمایت های همه جانبه خود را از این انجمن اعلام داشته و قرار است امکانات اولیه از سوی این هیات در اختیار فوتبال نویسان همدانی قرار گیرد.
از سوی دیگر این انجمن که قرار است در حوزه فوتبال فعالیت داشته باشد، نه تنها در پیشبرد برنامه های فوتبال استان موثر است بلکه اخبار فوتبال استان را به طور فراگیر پوشش می دهد.
قطعاً حضور فوتبال نویسانی نظیر علی ثقفی در این انجمن که حقیقتا بنا به تجربه کاری در طول دو سال اخیر منبع تغذیه خبرهای تیم فوتبال پاس به روزنامه های مهم ورزشی نظیر دنیای فوتبال بوده، می تواند وضعیت مناسبی را در اطلاع رسانی اخبار فوتبال استان داشته باشد.
میثم ناصرنژاد – دبیر سرویس ورزش هگمتانه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد