پاس در اتوبان آسیا

پاس همدان 2 پرسپولیس تهران 1

شناسنامه بازی

بازیکنان پاس همدان: سوشا مکانی، سیدمحمد علوی، جوزف ادیشون، مهرداد کریمیان، ابوالفضل حاجی‌زاده، محمد غلامی، مصطفی چترآبگون، وحید علی‌آبادی، حنیف عمران‌زاده، مجید غلام‌نژاد و جواد شیرزاد

سیستم: 2-4-4

سرمربی: وینگو بگوویچ

تعویض‌ها: اویس کردجهان به جای مصطفی چترآبگون (77)، شهباز ارکینوف به جای محمد غلامی (78) و مقداد قباخلو به جای مهرداد کریمیان

اخطار: وحید علی‌آبادی (18 و 79)، ابوالفضل حاجی‌زاده (49)، جواد شیرزاد (58)، مجید غلام‌نژاد (70) و سوشا مکانی (93)

اخراج: وحید علی‌آبادی (79) و جوزف ادیشون (69)

گل: جوزف ادیشون (12) و محمد غلامی (32)

بازیکنان پرسپولیس تهران: مهدی واعظی، علیرضا محمد، سپهر حیدری، مجتبی شیری، رحمان رضایی، ایوان پترویچ، پژمان نوری، مازیار زارع، علی کریمی، ابراهیم توره و علیرضا نیکبخت واحدی

سیستم: 2-5-3

سرمربی: نلو وینگادا

تعویض‌ها: فرهاد خیرخواه به جای ایوان پترویچ (38)، بهادر عبدی به جای رحمان رضایی (60) و محمد منصوری به جای علیرضا نیکبخت واحدی (70)

اخطار: محمد منصوری (91)

گل: بهادر عبدی (80)

 

تیم داوری:

داور وسط: علیرضا فغانی

کمک‌ها: رسول فروغی و مسعود فرح‌نیا

 

دقایق کلیدی

در همان شروع بازی خطای کریمیان روی کریمی در همان دایره میانی زمین باعث شد که فغانی در سوت خود بدمد.

2: سانتر علی کریمی از جناح راست، ضربه سر سپهر حیدری از بالای دروازه به شکل خطرناکی از بالای دروازه به اوت رفت.

7: حرکت مهرداد کریمیان از کنار خط تا میانه‌های زمین و پشت محوطه جریمه که ضربه پای راست او را واعظی روانه کرنر کرد و ضربه کرنر ارسالی در یک رفت و برگشت با ضربه محکم جواد شیرزاد در آغوش مهدی واعظی جای گرفت.

8: سانتر خطرناک علیرضا محمد در حالی که می‌رفت در کنج دروازه جای بگیرد در آغوش سوشا مکانی جای گرفت.

11: حرکت خوب مهرداد کریمیان از میانه زمین و پاس در عرض او برای مصطفی چترآبگون که با تکل بلند سپهر حیدری مصطفی نتوانست ضربه‌اش را روانه دروازه پرسپولیس نماید و ضربه او بعد از برخورد به حیدری روانه کرنر شد.

12: سانتر جواد شیرزاد از روی نقطه کرنر و ضربه سر جوزف ادیشون که زیر طاق دروازه واعظی فرود آمد و درون دروازه پرسپولیس جای گرفت.

18: سانتر ایوان پترویچ از جناح چپ با ضربه سر ابراهیم توره در دستان سوشا مکانی جای گرفت.

30: حرکت مجید غلام‌نژاد از جناح راست و ضربه فنی او از پشت محوطه جریمه با پای چپ که از بالای گوشه دروازه به اوت رفت.

32: حرکت انفجاری مجید غلام‌نژاد و پاس در عمق او برای محمد غلامی که محمد به زیبایی سیدمهدی واعظی را از پیش رو برداشت و دروازه خالی از دروازه‌بان پرسپولیس را گشود.

36: پاس جوزف ادیشون به وحید علی‌آبادی که ضربه محکم وحید از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

39: ضربه کرنر ارسالی توسط جواد شیرزاد با ضربه سر سیدمحمد علوی به دور از دستان مهدی واعظی به تیر دروازه پرسپولیس برخورد کرد و روانه اوت شد.

2+45: سانتر مجتبی شیری با ضربه سر فرهاد خیرخواه به شکل خطرناکی از کنار دروازه پاس به اوت رفت.

50: کرنر ارسالی توسط پژمان نوری با ضربه سر رحمان رضایی به شکل خطرناکی از کنار دروازه پاس به اوت رفت.

54: پاس در عمق علی کریمی برای ابراهیم توره که توره با ضربه سر سوشا مکانی را از پیش رو برداشت، اما در آخرین لحظه ابوالفضل حاجی‌زاده توپ را از جلوی پاس توره روانه کرنر کرد.

56: سانتر علی کریمی از گوشه محوطه جریمه که فرهاد خیرخواه به شکل بدی توپ را از کنار دروازه به اوت فرستاد.

63: ضربه محکم وحید علی‌آبادی از میانه‌های زمین را مهدی واعظی در آغوش کشید.

71: ضربه محکم فرهاد خیرخواه که مجید غلام‌نژاد با یک تکل بلند از درون 6 قدم توپ را روانه کرنر کرد.

73: پاس علی کریمی برای محمد منصوری که حرکت در عرض منصوری با ضربه پای چپش پس از برخورد به دستان سوشا مکانی روانه کرنر شد.

77: سه بازیکن پاس در موقعیت مناسبی قرار گرفتند که یکی پس از دیگری موقعیت را از دست دادند و مهدی واعظی فرصت را از آن‌ها گرفت.

80: سانتر آرام مجتبی شیری از جناح چپ با ضربه سر بهادر عبدی درون دروازه پاس جای گرفت.

92: سانتر محمد منصوری با ضربه سر سپهر حیدری در آغوش سوشا مکانی جای گرفت.

93: سانتر بلند محمد منصوری از جناح راست با ضربه سر ابراهیم توره به شکل خطرناکی از بالای دروازه به اوت رفت.

 

تحلیل

آنچه از ابتدای بازی چشم‌ها را می‌نواخت انگیزه بالای سبزپوشان برای کسب پیروزی در این مسابقه بود.

طراوت و شادابی در حرکات تیمی پاسی‌ها موج می‌زد و در طرف مقابل برخلاف موضوع اثری از حرکات تیمی و روحیه بالا نزد سرخپوشان دیده نمی‌شد.

سبزپوشان خیلی زود توانستند خود را بر توپ و میدان مسلط کنند و زور خود را به رخ حریف بکشند.

بگوویچ در این دیدار ترکیبی جدید را روانه میدان کرد و با اتکا به نیروی جوانی بازیکنان با انگیزه چون وحید علی‌آبادی و انگیزه بالای نفراتی چون محمد غلامی، مصطفی چترآبگون و سیدمحمد علوی توانست در همان نیمه اول دو گل به حریف نامور خود تحمیل نماید.

قرار دادن وحید علی‌آبادی در پست هافبک دفاعی آن هم در این دیدار حساس جالب بود که پس از دقایقی از بازی پی به هدف کادر فنی از این کار بردم؛ وظیفه وحید از کار انداختن بازیکنی چون علی کریمی بود که در عین داشتن تکنیک بالا از سرعت کمی برخوردار است و این وحید علی‌آبادی بود که می‌توانست در صورت جاماندن از وی مجدداً خود را به او برساند.

هر چند هافبک همدانی پاس در این دیدار اخراج شد، اما در مجموع توانست نمایش خوبی را از خود بر جای گذاشته و چندین بار تماشاگران را مجبور به تشویق خود نماید.

انگیزه بالای سیدمحمد علوی در مقابل هم تیمی‌های سابق خود که به خاطر اثبات مصاحبه‌اش مبنی بر شکست سرخپوشان نیز بود، از او یک بازیکن جنگیده و پرتلاش در این دیدار ساخته بود.

محمد غلامی هم که قصد داشت شایستگی‌های خود را به رخ خیلی‌ها بکشد به زیبایی دروازه پرسپولیس را گشود تا گلی به مانند گلی که در دیدار مقابل مس کرمان در همدان به ثمر رساند و دروازه سنگربان تیم ملی را گشود، مجدداً تکرار کرده باشد.

داوری بحث برانگیز فغانی در این دیدار نتوانست کمکی به پرسپولیسی‌ها نماید و قرمزپوشان از نه نفره شدن پاس در 15 دقیقه پایانی نیز سودی نبردند و تک گل بهادر عبدی دردی از زخم‌های کهنه پرسپولیسی‌ها کم نکرد و پس از ناکامی در لیگ، سرخپوشان از جام حذفی هم نتیجه‌ای نگرفتند.

صحنه‌های بعد از پایان بازی هم جالب و هم تأسف‌بار بود، در آغوش کشیدن وینگو توسط اولیایی که تمام نیمه دوم را در کنار زمین بود و برخوردهای فیزیکی بین بازیکنان هر دو تیم چشم‌ها را خیره کرده بود.

پاس با این پیروزی که به دست آورد در ادامه رقابت‌ها روز پنجشنبه در ورزشگاه اکباتان میهمان راه‌آهن خواهد بود.

امیدواریم که پاس همچون جام حذفی سال گذشته که پرسپولیس قدرتمند آن روزگار را از دور رقابت‌ها حذف و سپس ناباورانه در دیدار با فولاد دسته اولی با جام خداحافظی کرد، در مسابقه بعدی دچار افت نشده و به فینال مسابقات راه پیدا کند.

چیزی که در این مسیر ممکن است برای سبزپوشان مشکل‌ساز شود، محرومیت احتمالی برخی بازیکنان پاس با توجه به دریافت کارت‌های زیاد در این دیدار است.

مگر اینکه توسط فدراسیون فوتبال بخشودگی‌هایی در این زمینه اعمال شود که در غیر این صورت جوزف ادیشون و وحید علی‌آبادی به طور حتم در دیدار مقابل راه‌آهن محروم خواهند بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد