سلام دوباره پاس و پرسپولیس در جام حذفی

مطلبی جهت درج در روزنامه هگمتانه مورخ ۲۰/۰۲/۸۸ :

بقای مربیان دو تیم در گرو 90 دقیقه نفس‌گیر

علی ثقفی

هگمتانه– سرویس ورزش: مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال پاس همدان و پرسپولیس تهران پیگیری خواهد شد و سبزپوشان همدان در ساعت 17 در ورزشگاه شهدای قدس میزبان قرمزپوشان پایتخت خواهند بود.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که مسائل مختلفی پیرامون آن مطرح می‌شود و بر حساسیت‌های مسابقه می‌افزاید.

شکست پرسپولیس در فصل گذشته و در همین مرحله از جام حذفی در دیداری مشابه در همین ورزشگاه، انگیزه‌های قرمزپوشان را برای جبران نتیجه فصل قبل زیاد نموده است.

از سوی دیگر سبزپوشان همدانی که در لیگ برتر و در دو دیدار رفت و برگشت با نتایج 3 بر صفر و سه بر یک مغلوب پرسپولیسی‌ها شده‌اند، قصد دارند از این فرصت استفاده کرده و علاوه بر صعود به مرحله بعدی جام حذفی به نوعی نتایج قبلی را نیز به فراموشی بسپارند.

تشابه وضعیت هر دو تیم از نظر سرمربی نیز می‌تواند موجب زیباتر و حساس‌تر شدن دیدار باشد؛ در شرایطی که هم وینگو بگوویچ و هم وینگادا نتوانستند در فصل قبل کارنامه موفقی را از خود بر جای بگذارند و بر لبه تیغ گام برمی‌دارند بر آن هستند تا با حذف دیگری سند ابقای خود برای فصل آینده را به دست آورند.

شرایط بحرانی این روزهای پرسپولیس از نظر کادر فنی و کنار گذاشتن افشین پیروانی باعث تنها شدن نلو وینگادا در امر هدایت فنی این تیم شده؛ کاری که هم می‌تواند برای او مثبت باشد و هم منفی!

نکته جالب توجه دیگر غیبت چند نفر از بازیکن هر دو تیم به دلایل مختلف است که می‌تواند بر زیبایی بازی اثر منفی داشته باشد.

شنیده‌ها حکایت از اختلاف علی کریمی با وینگادا و مصدومیت کریم باقری، حمید علی عسگر و محسن خلیلی دارد که احتمال رسیدن کریم باقری به این مسابقه بیش از بقیه است. در تیم پاس همدان هم اینگونه که به گوش می‌رسد سامان صفا و محمدرضا مامانی اردوی این تیم را ترک کرده و به طور قطع در این دیدار حاضر نخواهند بود.

مصدومیت امید خورج که دوباره به سراغ او آمد، ممکن است باعث عدم قرار گرفتن او در ترکیب اصلی پاس شود، اما به احتمال زیاد حنیف عمران‌زاده در این دیدار حاضر خواهد بود.

با توجه به تمرینات اخیر پاس به نظر می‌رسد که وینگو با ترکیب سوشا مکانی، حنیف عمران‌زاده، ابوالفضل حاجی‌زاده، وحید علی‌آبادی، جواد شیرزاد، سیدمحمد علوی، جوزف ادیشون، مهرداد کریمیان، مصطفی چترآبگون، وریا غفوری، شهباز ارکینوف و محمد غلامی به مصاف حریف برود.

ترکیب پیشنهادی ما به کادر فنی پاس نیز مشابه همین ترکیب است با این تفاوت که اویس کردجهان در قلب دفاع در کنار ابوالفضل حاجی‌زاده قرار گرفته و حنیف عمران‌زاده در سمت راست به جای وحید علی‌آبادی قرار بگیرد.

وحید علی‌آبادی علیرغم تعصب بالا و دوندگی زیادی که دارد در دیدار قبلی دو تیم در ورزشگاه شهدای قدس همدان ثابت کرد که هنوز تجربه مصاف با چنین تیم‌هایی را ندارد و روی دو گل از سه گل پرسپولیسی‌ها به سادگی و با یک سر توپ زدن جا ماند.

با توجه به حضور نفراتی چون علی کریمی بهتر است که وینگو در خط دفاعی از نفرات با تجربه‌تر خود استفاده کند.

امروز عصر، غروب همدان با غروب یکی از دو تیم ریشه‌دار کشور در رقابت‌های جام حذفی همراه خواهد بود که امیدواریم هر دو تیم بتوانند ناکامی‌های لیگ برتر را جبران کرده و نمایش دلپذیری در این مسابقه داشته باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد