بدون استاندار هیچ، با استاندار همه چیز

مطلبی به نقل از همکارم میثم ناصر نژاد که در تاریخ 19/11/87 در روزنامه هگمتانه به چاپ رسیده است : 

انتقال امتیاز لیگ برتری پاس به همدان نه تنها نام استان را بیش از گذشته در ورزش ایران زمین شهره کرد بلکه دکتر بهروز مرادی استاندار همدان که بانی این امر مهم بود، به عنوان پیشگام در پروژه انتقال امتیاز تیم های فوتبال پایتخت نشین به شهرستان ها مطرح شد.
هر چند دکترای نماینده دولت در استان مدیریت استراتژی است، اما بی گمان وی در بخش ورزش هم فراتر از یک دکترای تخصصی و کارشناس خبره عمل کرد تا جایی که با یک خط فکری منحصر به فرد و اقدام برای انتقال یکی از بزرگترین تیم های ورزشی ایران از تهران به همدان، فضا را برای تحرک دیگر استانداران برای تصاحب امتیاز دیگر تیم های تهرانی ایجاد کرد.

دکتر مرادی با داشتن اختیارات تام در تقسیم بندی بودجه استانی، نه تنها منابع مالی مناسبی برای تیم های لیگ برتری استان تخصیص داد بلکه روح تازه ای را بر کالبد خفته ورزش دمید.
حرکت ماندگار دکتر مرادی مبنی بر انتقال امتیاز لیگ برتری پاس به همدان با فشارهای اشخاص حیقیقی و حقوقی و نیز ادعاهای واهی برخی مخالفان روبه رو شد، اما این هجمه هیچ گاه مانع از تصمیم قاطع و پایدار استاندار نشد.
یک تماس تلفنی کافی بود تا استاندار همچون 10 سال قبل بار دیگر وارد ورزش حرفه ای شود و همانند سال هایی که فجر شهید سپاسی شیراز را از یک تیم آماتور به یک تیم لیگ دسته اولی (لیگ آزادگان) رساند، این بار هم خدمتی ماندگار برای همدانی ها داشته باشد.
تماس اول را سردار احمدی مقدم دوست صمیمی دکتر مرادی داشت. (تیم پاس را می خواهید، به شما بدهیم؟)
جرقه اول زده شد و ابعاد گسترده آن فوتبال ایران را تحت الشعاع قرار داد و همه از این تصمیم خرده گرفتند. اما اکنون صدای مخالفان به سکوت همیشگی مبدل شده و دیگر کسی ساز مخالفت نمی زند.
شور و شوق سال نخست انتقال امتیاز پاس به همدان با اتفاقات خوشایند هم چون حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه، نتایج خیره کننده، شکست تیم های مطرح لیگ برتری و ضیافت های متنوع ورزش دوستان همراه شد و در نهایت استاندار همدان نیز پیشنهاد ثبت نام و چهره بازیکنان و کادر فنی در قالب المانی زیبا در یکی از میادین مهم شهر همدان را ارایه کرد.
استارت دوم را شهرداری همدان در رشته والیبال زد. والیبال شهرداری با حمایت استاندار وارد مستطیل شد و در همان سال نخست تجربه حضورش در لیگ برتر ششم شد.
کشتی هم حضور مجددش در لیگ کشوری را مدیون استاندار همدان است.
نایب قهرمانی کشتی صنایع و معادن در فصل گذشته لیگ برتر ریشه در حمایت های بی شائبه استاندار همدان دارد.
امسال هم باوجود عدم صعود صنایع به دور نیمه نهایی، بازهم استاندار همدان در حمایت از این تیم سنگ تمام گذاشت و با هر بردی، کشتی گیران را سکه باران کرد.
دکتر مرادی امسال نیز همین روند حمایتی را از تیم های لیگ برتری داشت. منتهی به لحاظ فنی شرایط آنطور که باید وفق مراد دکتر مرادی نبود هر چند هیچ گاه زبان به انتقاد باز نکرد و همه گفته هایش حمایتی و امید دهنده بود.
چه کسی می داند که دل این استاندار ورزش دوست همدان همچون تب و تاب جام جهانی می تپد.
دکتر مرادی برای تماشای رقابت های مهم ورزشی کمتر در میادین حاضر می شود و ترجیح می دهد بوسیله شبکه های سیما نظاره گر مسابقات باشد تا اگر هیجان لبخند شوق و یا لبخند تلخ را همراه داشت، کسی نبیند و مبادا نگاه ها را معطوف خود کند.
حال اینکه همه ورزش دوستان و ورزشکاران شخصیت دکتر مرادی را دوست دارند. وی نه تنها در استان بلکه اکنون در کشور به عنوان یک چهره محبوب و دوست داشتنی نزد ورزشی ها زبانزد است.
محسن کاوه و غلامرضا محمدی مربیان تیم ملی، یزدانی خرم رییس فدراسیون کشتی، تابش رییس فدراسیون سوارکاری، امیر خادم نماینده مردم تهران در مجلس، طهماسبی رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، اغلب مدیران باشگاه های فوتبال و برخی از روسای فدراسیون های ورزشی بارها شخصیت ورزشی دکتر مرادی را مورد تحسین قرار داده اند.
وقتی غلامرضا محمدی اظهار می دارد که ای کاش نظیر چنین استاندار ورزش دوستی در تمامی استان ها وجود داشت نشانگر اهمیت و نیاز جامعه ورزش در داشتن چنین شخصیت های محبوب و ورزش دوست است.
در این شرایط که تب و تاب لیگ های ورزشی روبه فزونی است و هیجان‌ها در حال فروکش، آیا لازم نیست از زحمات و تلاش های بی وقفه استاندار همدان در امر توسعه و تحولات اساسی صورت داده در ورزش تقدیر شود.
این تقدیر و تشکر وظیفه آحاد ورزشی‌ها و ورزش دوستان است. صحه بر اقدامات ماندگار استاندار محبوبی که همه دوستش می‌داریم. محبوب، دوست داشتنی و همیشه ورزشی ...همین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد