نبرد پاس در برابر آلیاژی از مس

مطلبی که در روزنامه هگمتانه مورخ ۱۰/۱۱/۸۷ چاپ شده است : 

بگوویچ در اندیشه 9 امتیازه شدن 

نبرد دشوار مس در سرزمین پسران یخی  

علی ثقفی 

هگمتانه – سرویس ورزش: هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، جام خلیج فارس از روز جمعه آغاز و در روز شنبه پیگیری خواهد شد که در همدان تیم پاس میزبان مس کرمان خواهد بود. 

پاس همدان در هفته گذشته این رقابت‌ها با کسب پیروزی 4 بر یک در مقابل تیم قعرنشین پیام خراسان روحیه خوبی کسب کرده و کرمانی‌ها نیز که توانستند در خانه پرسپولیس مدعی را با تساوی متوقف کنند شرایط روحی خوبی دارند. 

آنچه شانس پاس را برای کسب نتیجه در این دیدار بیشتر می‌کند غیبت یاران کلیدی مس کرمان از جمله فرزاد حسین‌خانی، کاپیتان این تیم، ادینهو مهاجم برزیلی این تیم و یاران دیگری از جمله جلال امیدیان، کیانی و چند بازیکن ذخیره این تیم است. 

در واقع می‌توان گفت که آلیاژی از مس در مقابل پاس همدان صف‌آرایی می‌کند که این مسأله می‌تواند کمک زیادی برای یاران وینگو بگوویچ جهت پیروزی در این میدان باشد. 

پاس همدان نیز در این دیدار وریا غفوری جوان پرتلاش خود را به همراه ندارد و احتمالاً امید ابوالحسنی یا مجید غلام‌نژاد جای او را در ترکیب اصلی تیم پر خواهند کرد. 

هر یک از دو تیم یک ملی‌پوش دارند که نقش ملی‌پوش مس در ترکیب تیم باشگاهی‌اش بسیار پررنگ‌تر از ملی‌پوش پاس همدان است و خستگی سیدمهدی رحمتی به خاطر سفر به تایلند نیز می‌تواند یک امتیاز مثبت برای پاسی‌ها باشد. 

کسب سه امتیاز این دیدار برای وینگو بگوویچ بسیار حیاتی است، زیرا او در صورت عدم کسب نتیجه مناسب کار سختی را در دیدار بعدی پیش رو خواهد داشت. 

هر چند اولتیماتوم صادره قدری کمرنگ شده است، اما اگر مدیرعامل پاس بر اجرای آن تأکید داشته باشد، با توجه به کسب 6 امتیاز در دیدار مقابل برق شیراز و پیام خراسان در سه بازی گذشته که با شکست برابر راه‌آهن نیز همراه بود، ابقای بگوویچ مستلزم کسب 4 امتیاز در دو دیدار باقیمانده است. 

اگر پاس در مقابل مس در همدان شکست را پذیرا شود، در واقع امکان حصول امتیاز دهم منتفی است و بگوویچ می‌بایست چمدان خود را بعد از بازی ببندد، اما با توجه به شرایط موجود و آنچه از صحبت‌های اولیایی و پورحیدری برمی‌آید احتمال وقوع این کار قدری ضعیف به نظر می‌رسد. 

اما در صورت کسب نتیجه مساوی بگوویچ به هر سه امتیاز دیدار بعدی برای ماندن نیاز مبرم دارد که این کار را بر او و شاگردانش سخت خواهد کرد. برد پاس در این دیدار خیال بگوویچ را تا اولتیماتوم بعدی راحت می‌کند و او با این کار می‌تواند به 9 امتیاز از ده امتیاز تعیین شده دست پیدا کند.  

شرایط فعلی پاس در جدول به صورتی است که پاسی‌ها از آخر در رده پنجم قرار دارند. در حالی که با تیم چهارم هم امتیاز هستند و تنها به لطف تفاضل گل از آخر پنجم شده‌اند! کسب 3 امتیاز در این مسابقه کمک زیادی به جدا شدن سبزپوشان از انتهای جدول می‌کند و یاران بگوویچ باید فرصت رویارویی با تیم نصفه و نیمه مس کرمان را مغتنم شمرده و با اختلاف گل این تیم را شکست دهند تا شرایط تفاضل گل این تیم را که ممکن است در روزهای پایانی تعیین کننده باشد بهتر کنند. 

رویارویی پورحیدری با دستیار دیرینه‌اش نیز در نوع خود بر حساسیت‌های این دیدار خواهد افزود؛ هر چند این شاگرد اکنون برای خود به استادی بلند پایه تبدیل شده است، اما برد در برابر استاد سابق شیرینی دیگری برای تازه استاد خواهد داشت.  

حضور پرشور تماشاگران و هواداران پاس در این دیدار نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در نتیجه حاصله داشته باشد و اگر هواداران با باشگاه پاس آشتی کنند و مدیران پاس بتوانند دل لیدرهای قبلی تیم که نقش بزرگی را در اتحاد و همبستگی تماشاگران ایفا می‌کردند به دست آورند، قطعاً جو ورزشگاه به نفع سبزپوشان تغییر خواهد کرد.  

در شرایطی که اکثر تیم‌های لیگ برتر به جوان گرایی روی آورده و بیشتر بازیکنان خود را از رده‌های سنی پایین‌تر جذب می‌نمایند، جو ورزشگاه‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر نحوه بازی و شرایط روحی این قبیل بازیکنان خام و بی‌تجربه بگذارد.  

زمانی که در فصل پیش ورزشگاه شهدای قدس همدان قتلگاه تیم‌های لیگ برتر شده بود، علاوه بر بازی‌های بازیکنان نقش پررنگی را تماشاگران و لیدرهای زحمتکش و بی‌ادعای تیم بازی می‌کردند.  

اگر امسال حضور تماشاگران و تشویق‌های ایشان کمرنگ شده است، ریشه‌یابی مسأله به کمرنگ شدن حضور لیدرها و سر لیدرهای فصل گذشته منتج می‌شود که باید فکری هم به حال این مسأله کرد.  

اتخاذ یک ترکیب هجومی از سوی بگوویچ در این دیدار کمک شایانی به نمایش یک بازی دلچسب و کسب پیروزی در مصاف با مس خواهد کرد. 

در شرایطی که نارنجی‌پوشان کرمانی تعداد زیادی از یاران اصلی خود را در اختیار ندارند، فرصت مناسبی برای پاس فراهم شده است که با بازی هجومی و رو به جلو کار را از همان ابتدا بر حریف سخت کرده و بر توپ و میدان مسلط شود. 

ترکیب دو مهاجمه پاس در دیدار مقابل پیام که همواره یکی از پیشنهادات ما به کادر فنی پاس همدان از ابتدای فصل تاکنون بوده است، به خوبی جواب داد و اگر بگوویچ چنین ترکیبی را در مقابل همه تیم‌ها و نه فقط تیم‌های قعرنشین روانه میدان نماید به طور حتم نتایج بهتری برای پاس همدان رقم خواهد خورد. 

محمد غلامی که این روزها پایش بدجوری به گلزنی باز شده است از بازی جام حذفی مقابل شهرداری یاسوج تاکنون در همه بازی‌ها گل زده و قول گلزنی در مقابل مس را نیز به گروه ورزش هگمتانه داده است و امیدوار است بتواند همچنان به روند گلزنی‌هایش ادامه دهد.  

دفاع پاس نیز نسبت به گذشته شرایط بهتری را پیدا کرده است و با بازگشت علوی و به اوج رسیدن برخی از یاران قبلی شرایط دفاعی تیم خیلی بهتر شده است.  

مشکل اصلی پاس در شرایط فعلی بیشتر به خط میانی تیم برمی‌گردد و آنگونه که انتظار می‌رود هافبک‌های تیم در کارهای هجومی و طراحی حملات نقش خود را به خوبی ایفا نمی‌کنند. نبود یک بازیساز و طراح در میانه زمین پاس به شدت احساس می‌شود که امیدواریم کادر فنی هر چه سریع‌تر فکری به حال این قسمت از زمین بنمایند.  

امیدواریم پاس با انجام یک بازی زیبا و تماشاگرپسند بتواند علاوه بر کسب نتیجه لازم، دل هواداران را شاد کرده و موجبات آشتی آن‌ها با ورزشگاه و باشگاه را فراهم نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد