پاس با یک گل بر راه آهن غلبه کرد

این عنوان مطلبی است که در روزنامه هگمتانه مورخ ۲۷/۰۷/۸۷ نوشته ام : 

دومین شکست یاوری، پیروزی پاس در دقایق پایانی 

گل 3 امتیازی تماماً شمالی، پیروزی را برای پاس به ارمغان آورد 

پاس همدان 1 راه‌آهن شهر ری صفر

جمعه 26/7/87

ورزشگاه: شهدای قدس همدان

تماشاگر: 1500 نفر

داور وسط: هدایت ممبینی

کمک داوران: نیک‌فر نیک‌نهاد و حمید غمزه

بازیکنان پاس همدان: سامان صفا، امید خورج، حنیف عمران‌زاده، مجید غلام‌نژاد، جواد شیرزاد، ابوالفضل حاجی‌زاده (وریا غفوری 24)، محمد اسماعیل نظر، مهرداد کریمیان، ماریوگاربا (محمد غلامی 46)، پوریا قیدر (اویس کردجهان 72) و جوزف ادیشون

سرمربی: وینکو بگوویچ

بازیکنان راه‌آهن شهر ری: حسین آشنا، رضا نورمحمدی، ابوذر رحیمی، ابراهیم کریمی، محسن میرابی، مهدی تارتار، علی‌محمد دهقان (احمد تقوی 67)، داود حقی، سهراب انتظاری، آلوارو پنتوس و بهنام بیرانوند (هاملت میختاریان 58)

سرمربی: محمود یاوری

کارت زرد: امید خورج (31 و 82) از پاس و ابوذر رحیمی (36)، احمد تقوی (73)، رضا نورمحمدی (85) و آلوارو پنتوس (86) از راه‌آهن

کارت قرمز: امید خورج (82) از پاس و هاملت میختاریان (88) از راه‌آهن

شرح بازی

در نیمه اول و در شروع بازی دو تیم یک بازی سرد و بی‌روح را به نمایش گذاشتند و هر چند که در دقایقی از بازی توانستند موقعیت‌هایی را روی دروازه یکدیگر خلق کنند اما هرگز نتوانستند به گل دست پیدا کنند و در این میان سهم بازیکنان پاس در خلق موقعیت‌ها قدری بیشتر بود. اولین موقعیت پاس در دقیقه 7 و روی کرنر ارسالی جواد شیرزاد حادث شد که ضربه سر جوزف را از درون 6 قدم حسین آشنا روانه کرنر کرد.

در دقیقه 19 بازی برخورد ابوالفضل حاجی‌زاده با هافبک حریف منجر به آسیب دیدگی و تعویض اجباری او شد که این مسأله اعتراض شدید منصور پورحیدری به پزشکیار تیم را در بر داشت که چرا او با اینکه از آسیب دیدگی قبلی حاجی‌زاده مطلع بوده این مسأله را به کادر فنی اطلاع نداده است و از این لحظه وریا غفوری جایگزین حاجی‌زاده شد.

بازی بی‌برنامه هر دو تیم همچنان در جریان بود تا اینکه در دقیقه 30 فرار زیبای وریا غفوری و یک و دو او با ماریو گاربا با در نهایت با برخورد ضربه وریا غفوری به محسن میرابی به اوت رفت.

سه دقیقه بعد وریا مجدداً با یک سانتر خوب جوزف را در موقعیت گل قرار داد که ادیشون مانند یک مدافع توپ را دفع کرد و در دقیقه 34 در حالی که پاسی‌ها به خاطر برخورد مجید غلام‌نژاد با رضا نورمحمدی اعتقاد به پنالتی داشتند داور ادامه بازی را اعلام کرد تا از این صحنه نیز پاسی‌ها نتوانند نتیجه‌ای کسب نمایند.

فرار زیبای وریا غفوری از سمت راست و ارسال توپ روی دروازه با ضربه سر جوزف ادیشون در حالی که می‌رفت به گل تبدیل شود با پرش بلند آشنا در آغوش وی جای گرفت.

در دقیقه 42 سانتر پوریا قیدر با ضربه سر خطرناک جوزف ادیشون به شکل خطرناکی از کنار تیر عمودی دروازه به اوت رفت و دو دقیقه بعد راه‌آهنی‌ها در تک موقعیتی که در نیمه اول داشتند صاحب موقعیت شدند که ضربه سهراب انتظاری از گوشه محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه به اوت رفت.

نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید تا اینکه وینکو در نیمه دوم ترس را کنار گذاشت و با آوردن محمد غلامی به جای ماریو گاربا و تغییر روش از 1-3-2-4 به 2-4-4 تا حدودی نبض بازی را در دست گرفت و توانست تا حدودی قدرت هجومی تیم را بالا ببرد.

در دقیقه 55 سانتر زیبای ابوذر رحیمی با ضربه سر آلوارو پنتوس به شکل خطرناکی از بالای دروازه به اوت رفت و بازی درگیرانه هر دو تیم در میانه‌های میدان همچنان ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 63 پرتاب اوت بلند محمد اسماعیل‌نظر در برگشت روی قوس محوطه جریمه به وریا غفوری رسید که شوت محکم وریا از کنار دروازه با فاصله کمی به اوت رفت.

در دقیقه 69 در یک رفت و برگشت پشت محوطه جریمه پاس توپ به سهراب انتظاری رسید که ضربه محکم او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به اوت رفت.

در دقیقه 75 چیزی نمانده بود که سانتر مواج و بلند ابوذر رحیمی مستقیماً درون دروازه پاس جای بگیرد که توپ روی دروازه فرود آمد و تلاش سامان صفا برای رسیدن به توپ نیز بی‌ثمر ماند.

پنج دقیقه بعد ضربه کاشته مهدی تارتار به تیر افقی دروازه پاس خورد و به زمین بازی برگشت که در یک رفت و برگشت سهراب انتظاری توپ را به کنار دروازه پاس کوبید.

در دقیقه 82 فرار سهراب انتظاری از خط آفساید پاس، او را در موقعیت تک به تک با سامان صفا قرار داد که سامان با خروج از محوطه جریمه به زیبایی توپ را از جلوی پای سهراب دفع کرد و موقعیت را از او گرفت و در نهایت امید خورج به خطا او را متوقف کرد و با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

در دقیقه 87 فرار خوب محمد غلامی، رضا نورمحمدی را وادار به خطا کرد که جواد شیرزاد به زیبایی این ضربه ایستگاهی را به سمت دروازه راه‌آهن نواخت که توپ پس از برخورد به حنیف عمران‌زاده به تور دروازه راه‌آهن چسبید. در این صحنه شاهد یک گل کاملاً شمالی بودیم، حرکت غلامی و خطای روی او، ضربه ایستگاهی شیرزاد و برخورد توپ با حنیف عمران‌زاده که هر 3 از شمالی‌های پاس هستند باعث به ثمر رسیدن این گل شد.

در دقایق پایانی نیز تلاش‌های بازیکنان راه‌آهن برای به ثمر رساندن گل بی‌نتیجه ماند تا در نهایت بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پاس خاتمه یابد.

                                   تحلیل    

آنچه از این بازی بر می‌آمد این بود که سرمربی باز هم همانگونه که در شماره چهارشنبه یادآور شده بودیم از روش تکراری و محافظه‌کارانه 1-3-2-4 استفاده کرده بود که بعد از این که به اشتباه خود پی برد از ابتدای نیمه دوم با استفاده از روش 2-4-4 با تعویضی که انجام داد قدرت هجومی تیم را بالا برد.

از سوی دیگر صرف‌نظر از ترکیب اجباری وریا غفوری که به جای ابوالفضل حاجی‌زاده به میدان آمد هر دو تعویض دیگر پاس همان تعویض‌هایی بود که ما آن‌ها را پیش‌بینی کرده بودیم، آمدن محمد غلامی و اضافه شدن او به خط حمله و جایگزینی اویس کردجهان آماده و پر انگیزه به جای پوریا قیدر پر اشتباه که هر دو این بازیکنان با دوندگی و تلاش خود نفس تازه‌ای را در روح تیم دمیدند و در نتیجه حاصله مؤثر بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد